woensdag 24 februari 2010

Rockabilli kleedje

Maandag 22 februari
Het kriebelde te hart en ik kon niet wachten,
tot het juiste stofje was toegekomen.
Dan maar aan het werk met de zwarte popeline,
stof die ik had meegebracht zie vorig bericht.















Eigenlijk wou ik het patroon gebruiken,
wat ik al eerder voor men dochter
haar kleedjes had gebruikt.
Hetzij een paar maten groter dan.
Maar mits ik in de jurk van men schoonzusje,
een nieuwe rits moest plaatsen.
En dit nou juist het jurkje was wat ik wou namaken.
heb ik even een beetje gefoefeld.
Haar kleedje heb ik deel voor deel overgenomen op patroon papier.
Dus de stof gewoon op papier gelegd en overgenomen.
Want haar jurk zit me als gegoten.
Patroon over nemen en jurk in elkaar zetten,
heeft me zo een drie uurtjes gekost.
En record tijd wat dit betrof.
Niks gemerkt enkel 1,5 cm naad rondom en beginnen stikken.
De borduur heb ik zelf gedigitaliseerd,
van een prent die ik via internet heb gevonden.
Beide borduurs hebben zo een 4 uur in beslag genomen.
Wat dus langer uurde dan het kleedje maken zelf.
Maar ik ben hier zeer tevreden over het resultaat.
Op naar het volgende stuk.

Geen opmerkingen: