donderdag 25 oktober 2012

Jaren 60 Kleedjes


Gisteren en vandaag weer eens wat voor mezelf gemaakt.

Het heeft weer even geduurd.
 Na een bezoekje aan de stoffen zaak in de buurt,
kon ik het niet laten wat voor mezelf mee te brengen.
Eigenlijk ging ik voor stof om een nieuwe honden jas te maken,
dit voor de hond van vrienden.
De vorige bleek niet warm en dik genoeg, voor de temperaturen in Romania.
Deze keer vroegen ze ook voor een rode jas.
Ja en dan kom je daar dus Modecoupon binnen,
 en zie je al die stoffen.

Ik had al eerder een jurkje gekocht bij M&S Mode.
Dit zit zo leuk en makkelijk,
dat ik zo wel eentje wilde namaken maar dan met lange mouwen.
1,5 meter zwarte dikke tricot en 1 meter rode van dezelfde kwaliteit.
De stof is net het zelfde van kwaliteit als de gekochte jurk.



 

Voor jurk 1 heb ik het kleedje overgenomen op papier ,
door middel van khet kleedje op het papier te leggen en te doorprikken.
daarna prikpuntjes verbinden en klaar.
Nu het oorspronkelijk model met korte mouwen is,
heb ik met het aankomende weer gekozen voor lange mouwen.
Nu vond ik het wel leuk de mouw ook iets rood mee te geven.
Vandaar het boordje.

Nu was er nog stof genoeg over voor een tweede jurk.
Het ging wel schikken worden maar dat moest wel lukken.


De tweede jurk heb ik op basis van het eerste model getekend.
Basis patroon getekend en de vormen aangepast aan mijn maten.
De vorm zat mooi, en vind ik persoonlijk wel leuk om dragen.
Daar heb ik dan zelf de afgeronde vormen in het patroon getekend.
De rode boord gaat ook rond in een punt naar de zijnaden.
Niet goed te zien op de foto.
De stof heeft me totaal 20€ gekost.
8€ de meter voor een mooie kwaliteit is dit geen geld.
Het kleedje uit M&S mode koste me 25€.
Nu door zelf creatief te zijn,
hebben deze twee kleedjes 10€ het stuk gekost plus wat stikzijde.


Dit is het kleedje dat we hebben aangekocht,
 en als voorbeeld heb gebruikt.
Bij deze is de rug wel effen zwart.

De stof verwerkt heel makkelijk en houd mooi vorm.
In deze kwaliteit zullen er zeker nog wel kleedjes en rokjes volgen.
Ben zelfs aan het denken voor een mooi koker rokje.


Geen opmerkingen: