maandag 22 december 2008

Bij rode laarsjes hoort een rood jasje


Een jasje gemaakt voor Nikitta door Tante Kathleen.
Men broer zen oudste kwam laatst haar nieuwe rode laarsjes showen.
Daar rood momenteel haar lieveling kleur is,
dacht ik daar hoort een rood jasje bij die rode laarsjes.
Mama liet me weten dat ze ook van Micky Mous houd.
en op meisjes kleding enkel mini te vinden is.
Hier boven zie je een foto van het vooraanzicht.






Hier een foto van de rug.
Modelletje komt uit de knippie herfst 2002.
Jas 26 B
Stof komt van bij de Lapjes schuur.
Buitenstof is een rode baby rib,
met geborduurde blaadjes er op.
Voering is een rode platte tricot.
En als tussen voering fiberfil dat ik nog liggen had.









Achter aan zit een split.
Door de zoom loopt een elastische koord.
afgewerkt met rode rubber koord stoppertjes.
Fournituren komen ook van bij de Lapjesschuur.















Het patroon heb ik lichtjes gewijzigd.
Van de kap heb ik een punt kap gemaakt.
Zo lijkt ze echt een kaboutertje.
















Micky Mous ,
hebben we op de zak geplaatst.
Eerst heb ik deze uitgewerkt op een restje stof,
dit door de techniek van appliqueren te gebruiken.
Als je geen borduurmachine hebt
moet je maar anders aanpakken hé!
alle restjes stof zijn geknipt op vorm,
en met een dichte zig zag afgewerkt.
daarna een gedeelte op de zak gestikt.
de zak op het rok deel gestikt.
en de rest dan verder het rok deel vast gestikt.
Nu nog wachten tot met Nieuwjaar,
om hem haar te geven.
Foto's volgen dus later met het kaboutertje er in.


Men volgende taak is nu de jas van kleine broer nog in elkaar te knutselen.
Maar ik ben er nog niet uit welk modelletje.

Geen opmerkingen: