maandag 3 juni 2013

Verschillende shirts en vestje van tricot.




 Shirts met kleine borduur.
foto links 
Burda 1/2011 model 129.
wel met een korte mouw.
foto rechts
Ottobre 2/2009
Waterval shirt de mouw is aangepast naar een korte.


 bovenstaande shirt komt uit de Diana 75.
Deze heb ik enkel onderaan aangepast,
door een boord onderaan te nemen in plaats van een platte zoom.
Dit model valt heel mooi losjes rond het lichaam.
Ideaal om een buikje weg te steken.





En als laatste nog dit vestje.
Patroon Burda 8042.
Na het maken van alle shirts had ik nog heel wat resten over,
 die naast de shirts zijn afgevallen.
Dus met die resten heb ik deze gemaakt.
De kap en zakken zijn geknipt in schuindraad
 om deze uit de restjes te kunnen krijgen.
Bij de rechter mouw zit een naad in het midden
 vandaar afgewerkt met het geruit lint.
Wat aan de binnenrand van de kap weer keert.
Borduurtjes komen nog van een eerder shirt dat versleten was.
en de rits komt uit een voorraad die ik ooit heb gekregen.
enkel de boordstof is niet gerecycleerd.



Al deze shirts heb ik afgelopen weekend
 samen met die van het vorig bericht gemaakt.
Patronen had ik gelukkig al eerder gemaakt.
Sommige heb ik zelfs al eerder gebruikt.
Zo nu is mijn kleerkast weer aangevuld voor een zonnige zomer, 
dus laat de zon nu maar beginnen schijnen.
Ik ben er klaar voor nu.

Geen opmerkingen: