maandag 19 oktober 2009

Basic T-shirts opgefleurt met borduur.


Voor men dochter heb ik een oude t-shirt ,
weer helemaal hip gemaakt.
Mouwen en voorpand zijn ingeknipt,
op verschillende plaatsen.
Versteviging rondjes aangebracht met de machine,
daar waar de veiligheids spelden zitten.
En een leuk punk Hello Kitty borduurtje,
wat ik zelf heb gedigitaliseerd.











Voor men zoon heb ik enkele basic shirts,
aangekocht bij Takko voor 2,99 stuk.
Mits tricot borduren nog niet zo vlot ging,
Was het bij een flop geen grote bedragen,
dat weggegooid was.




Maar het ging allemaal goed van de eerste keer.
Dus proef borduren op shirts, was helemaal geen ramp.
Ik heb deze gewoon verstevigd,
met scheurvlies van bij De Gast (NL).
En het scheurvlies vast gezet ,
met tijdelijke lijmspray van bij de Action.
Wel de lijm op het scheurvlies zetten.
Als je het op de stof zelf gebruikt,
gaat dit er niet meer uit.

Ondertussen krijg ik het borduren met de machine al flink onder de hand.
Ook het zelf digitaliseren gaat steeds vlotter.

Men borduurmachine is een Janome Memory Craft 11000
Deze heeft een max borduur oppervlakte van 28 cm op 20 cm.
En het programma waar ik mee werk is de Janome digitizer MB.
Heel uitgebreid programma, waar ik nog veel moet aan leren.
Maar beetje bij beetje lukt het allemaal al goed.

Geen opmerkingen: