zaterdag 31 oktober 2009

Broeken voor men zoon.

Nu men zoon weer een flink stuk is gegroeid,
van september tot nu wel bijna 10 cm.
Kon ik weer aan het werk voor nieuwe broeken.
5 broeken mogen de kast weer verlaten,
nou niet echt verlaten.
De 3 wijde modellen die momenteel nog veel wijdte over hebben aan zen lenden en heupen,
krijgen komend voorjaar een knip in de broekspijpen zodat ze 3/4 worden.
Want die modellen geven zich daar ook mooi voor.
Twee smalle broeken gaan naar de volgend die ze past.
Dus nu mocht ik weer aan het werk voor nieuwe broeken.
Totaal 7 broeken staan er op de agenda.
allen voor men zoon.


Broek 1 is klaar.
Een rode, ja jullie lezen het goed een rode broek.
Gemaakt van ongebleekt keper katoen, die we eerst rood hebben geverfd.
Wel eens waar een punk uitvoering.








De pijpen zijn opgesmukt met zwart keperband en metalen D-ringen.
Aan die D-ringen zijn dan weer een soort van gordels bevestigd met musketonhaak.
Los over zijn zijnaad heen hangend.



Dan eens voor de verandering een simpel skinny model in een grijs /zwart streepje








De volgende ook uit ongebleekt katoen,
die is zwart geverfd.
Een heel strakke versie,
maar dan met ritsen.










Dan hebben we nog een rode schotse ruit ook een smal model met uiteraard ritsen als versiering er opgestikt en ook een soort van rokje er aan vast.



Echt punk volgens de oude legende.

Ook nog twee naar het model zoals hier wel eerder is gepasseerd van Ottobre.
zwarte broeken iets losser
Hier moet ik nog foto's van nemen.
Deze heeft hij momenteel aan naar school toe.
model met ruime zakken er aan.
Op de zakken achter aan leuke borduurtjes van de welbekende spinnen.




Ook nog een smalle broek met borduur op de pijpen en zakken,
van bekende punkbands.
Maar deze is nog wel ruim gemaakt,
samen met nog een skinny broek met ritsen op.

zodanig ben ik zijn snelle groeiperiode wat voor.
Zo heeft hij dus nu al twee broeken voor over een half jaar te dragen.
















Nu is hij wat kleding betreft van metal naar Punk,
aan het overschakelen.
Muziek is beiden nog zen ding.
En zodanig krijg ik hier weer wat kleur in men stoffen voorraad terug.





En dan ook nog eentje extra.

Voor men dochter heb ik dan weer een gele schotse ruit gebruikt op haar aanvraag.
ook hier weer het smalle 5 pocket model.
maar geen extra versiering.







zelf heeft ze uit de resten van broer zen broeken ook een broek gemaakt.
Pijpen rood zwart afwisselend smal 5 pocket model.
Deze is voorzien van borduur met logo's van Punk bands, die ik voor haar heb gemaakt.
Met het weer van de laatste dagen, is dus zodanig alles klaar geraakt.

En nu hoop ik weer even tijd voor mijn eigen garderobe te hebben.
Wat eigenlijk al lang de bedoeling was.





Geen opmerkingen: