woensdag 17 augustus 2011

Ring mappen bekleden


Vandaag ben ik nog even actief geweest met de borduurmachine.
Mijn zoon springt niet zo zuinig om met zen schoolmappen.
Elk jaar moet ik nieuwe kopen.
Maar dit jaar heb ik er wat op gevonden.
Hij heeft de gewoonte zijn mappen vol te kladden met stift.
En sommige waren geschonden aan de hoeken.


Momenteel zijn al 5 van de 8 nog bruikbare mappen klaar.
Ik heb met de borduurmachine,
het logo van zijn vriendenclubje op stof geborduurd.
De dikke ringmappen van 8 cm rug breedte en die van 4 cm rug breedte,
hebben en hoesje gekregen wat er nog weer afkan.
bij de twee dunne kartonnen mapjes ,
zijn de hoesjes volledig vast gestikt aan het karton.
Nu spaar ik zo het milieu en men portemonnee.
En heb er gans de dag nog plezier aan beleefd.
Nu hopen dat deze oplossing werkt,
tot het einde van komend schooljaar.


1 opmerking:

Zussies zei

Wat een goed idee!! Zo kunnen ze weer( hopelijk) een jaartje mee!!
Ze zien er stoer uit!!
Mooie lappen heb je gekocht!!