zaterdag 27 augustus 2011

Vorderingen

Van de gekochte stofjes, zijn ondertussen enkele stukken klaar.
Van de tricotjes heb ik twee puntmutsen klaar voor een vriendin.
Eentje in het effen blauw en eentje met de opdruk.
Als ook de tuniek met de twee stofjes gecombineerd.
Foto's volgen later nog.

Als ook al een bloesje in de zwart met witte bollen stof.
Deze moet nog gekleurd worden met rode verf.
Maar eerst moeten de andere stuks nog klaar.
Zodat ik alles samen kan kleuren.
Patroon wat ik heb gebruikt is de burda 7831.
Nu het in elkaar zit, vind ik het nogal oubollig overkomen.
Mouw is iets anders gemaakt dan oorspronkelijk.
Iets langer en met smal boordje onderaan.
Hoop dat dit veranderd na het kleuren.
Heb het nog wel niet op de rok gepast,
in combinatie kan dit ook wel wat schelen.
Even afwachten dus.
Ondertussen heb ik het zelfde patroon wat aangepast,
voor de volgende bloesjes.
Kraag heeft nu een punt in plaats van afgerond.
Het voor en achterpand heb ik gedeeld, door een boven en onder stuk.
Zodat ik in met twee stoffen kan werken,
effen onder en bolletjes en of ruiten boven.
Ik heb het boven voorpand 2 x getekend eentje met frons onder de borst,
en eentje met frons aan het knoopbeleg.
De frons is in de plaats van de borstneep.
Mouw heb ik dan weer aangepast door meer boller onderaan te maken,
als ook weer met smal boordje te werken aan de mouw zoom.
Deze is onder de arm wel op originele lengte gehouden.
zodat ze echt het effect geeft van een pofmouw.
Straks ga ik knippen en hopelijk krijg ik ze nog in elkaar voor maandag.
Want ondertussen is er heel wat werk buiten af gekomen.
Vooral veel ritsen uithalen en inzetten van sport kleding.
Als ook nog 6 tal werkkledij,
waar ik het een en ander moet aanpassen voor klanten.
Gisteren heb ik dan weer een ganse dag werk gehad,
om een heren vest te versmallen.
Dit vind ik nog steeds een van de moeilijkste werken.
Mouwen moesten er uit de rug breedte moest over gans de lengte,
één maat en half versmalt worden ,
over de schouder op niks naar onderarm voorste.
Maar die klus is ook weer geklaard.
Deze klant Gaat ook weer tevreden zij.


2 opmerkingen:

Sabine zei

Wat heb jij ontzettend hard gewerkt! Ik kijk al uit naar de eindresultaten!

groetjes,
Sabine

Jacintha zei

Hoi Angel, wil je burda 7831 ruilen verkopen of overnemen en opsturen tegen een vergoeding? Het is niet meer te koop.
Groetjes,
Jacintha