vrijdag 19 augustus 2011

Stoffen buit.

Vandaag weer een keertje stout geweest.
Ondanks de vele stofjes in men kasten en hobby bakken.
Toch even stof gaan kopen.


Twee katoentjes zwart/wit boeren ruitje,
en een polka dot zwart/ wit
Deze beide stofjes zullen samen gebruikt worden voor bloesjes.
Als ik ze klaar heb,
zullen ze wel nog even in een rood kleurtje gezet worden.
Zodat alles zwart/rood is,
en bij een van men al eerder gemaakte koker rokken passen.
Maar hier moet ik nog een mooi patroon voor uitzoeken.




Deze mooie tricotjes worden samen gevoegd tot een tuniek.
Model 43 uit Simplicity naaimode nr1.
Patroon is al een tijdje geleden over genomen,
maar vond niet de juiste stof in mijn kasten.
Hiervan heb ik wat meer gekocht dan voorzien.
Graag zou ik hier ook nog uit elk stofje,
een puntmuts uit maken voor een vriendin.
Ik moet nog op zieken bezoek,
en zij is pas weer gestart met Chemo.
Mits ze voor de zoveelste keer weert al haar haren verliest.
Vond ik het wel mooi haar eens wat meer keuze te geven,
met deze mutsen die je mooi om je hoofd kan wikkelen.
Eerder heb ik hiermee ook al een nichtje,
een kleuriger leven weer mee gegeven.


Geen opmerkingen: