woensdag 10 augustus 2011

Rok met hoge taille en bloesje


Ik heb vorige maand twee zwarte koker rokken gemaakt.
Model 112 en 113 uit Burda 1/2009.
De eerste is uit niet rekbare stof vervaardigd.
En is niet zo comfortabel om in en uit de wagen te komen.
Heb het model naar de zoom smaller gemaakt, dan oorspronkelijk is.
De rits heb ik verplaatst naar de rug.
en vooraan zitten 6 witte knopen als versiering.
Retro Loock meer bepaald.
in de rug heb ik onderaan de split een ankertje geborduurd.
Dit om het scheuren van de split tegen te gaan.

Met daarop een wit bloesje,
Model 119 uit de burda 7/2007.
De witte stof heb ik ook via Nele verkregen.
Dit was nog een reststofje in gekreukeld parachute stof.
Had maatje 40 overgenomen, maar aan de borst zit deze nogal krapjes.
Dus heb nu ook het voorpand verbreed in het patroon,
op de plaats waar het nodig is.
Zo kan ik nog een volgend bloesje maken.
Vind dit modelletje heel leuk om dragen en te maken.

De tweede rok is van rekbare gabardine gemaakt, en ook gevoerd.
Deze is meer voor in de winter.
Vooraan afgewerkt met rode retro knopen.
En in de rug aan de split een boorduurtje met kersen.
Dit om de zelfde reden als vorige, zodat de split niet kan openscheuren.

















Hier moet ik nog een bloesje op maken.
Maar daar heb ik nog geen stof voor gekozen.
Denk aan rood BB ruitje of zoiets,
maar dan met korte pofmouw of gewoon kort kapjes mouw.


Geen opmerkingen: